Tacotårta

Finns efterfrågan på Tacotårtans recept. Ja a ni. Jag bara gjorde lite följde inget eget recept så man kan ta lite vad man själv vill i den men jag gjorde alla fall så här:

* Jag stekte 500g köttfärs och blandade i 1½ påse kryddmix på vanligt tacovis.
* Sedan blandade jag i champinjoner och majs. Välj egen mängd. Du kan även blanda i annat - vad du vill.
* Blanda i ½ burk (1dl) creme fraishe i köttfärsblandningen för att få det hela lite krämigare.
* Lägg sedan ett tacobröd på plåt och varva där efter köttfärs och bröd till den höjd du vill ha. Avsluta med köttfärs på översta lagret.
* Skiva sedan några paprikor och lägg över (går även ha i färsen) och riv lite ost över för den sista finishen.
* In i ugnen på 225 grader i ca 15 min. Tills osten smält och det ser smaskigt ut.
Servera med lite sallad och tacosås och vad du vill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0