Julgransplundring och outfit

Fick äntligen på mig min första långklänning igår. Trodde inte jag skulle använda den för ens i sommar men nu åkte den på :) . Vi skulle nämligen till mormor på julgransplundring. En tradition vi har varje år. Jag med min feber och allt var kanske inte världens piggaste under kvällen men det var kul att alla fall få vara med :) . Har inte gjort något på hela veckan innan igår..




Julgransplundringen
Vi börjar alltid med att äta gröt, det sista av julskinkan och lite annat smått och gått som frallor och fruktplanka.
Sedan ska granen kläs av och slängas ut.
Och sedan är det dags för efterrätten.

Det är ungefär vad som sker under våran julgransplundring, men hela släkten är där och det är faktiskt en mysig sista julkänsla men ändå känna att nu försvinner den ;)


Här kläs granen av.


Prinsessan Rut och Ida


Och jag gör mig sådär otroligt bra på bild nu när jag är sjuk. haha! Därför det inte blir så många av det just nu ;)

Sist men inte minst måste jag berätta som en utmaning som Rut satte oss alla i under kvällen hon kan sitta ner och utan att ta i händerna ställa sig upp. Sitt på rumpan med benen rakt ut och sedan bara böj ihop dem och ställ dig upp. Jag klarade det faktiskt men det var precis vill jag lova. Hem och testa och jag ska öva :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0