Hallon- & kanelbullar

Kändes fakitskt bättre än vanligt för mig när jag lämnade frisören idag. Hon trodde till och med att mitt hår skulle kunna bli lite längre om jag först klippte av det en bit. så nu får jag ju en anledning till att klippa av det med.
Ni får se hur jag ser ut senare för har gått i ösregn och ser mest ut som en slickad katt.

Sitter här nu med nybakade hallon- och kanelbullar. Och det blev inte det lättaste baket i min historia. haha! När allt gick så himla bra upptäckte jag att det inte finns någon Kavel hos Robin. Hur ska jag nu göra för att få ut degen? Jo jag tod en Coca-Cola flaksa och försökte kavla med den. Haha! Det tog tid och när jag var klar var deggen ändå otroligt ojämn. Men bullar skulle det bli. När jag nästan var helt klar upptäckte jag ännu en grej. Inget Pärlsocker! Bullar uten Pärlsocker är knappt några bullar! Men aja. Fick försöka med vanligt socker för orka gå ner till Willys som ligger 50 meter bort ;) . haha!
Men med fasit i hand kan jag alla fall meddela att kanelbullarna var jätte goda. Ska snart testa en Hallonbulle också. Det är ju inte utsidan som räknas ;)


Hallonbullarna (Det är insidan som räknas) ;)


Nu sitter jag och väntar på att Thea ska komma och hjälpa mig med Skype. Sen ska jag kunna ringa Malin och äntligen få se hur hon har det. Det blir lite mer Live liksom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0