Snabb Tacofrestelse

Hittade ett recept i en Allas tidning här om dagen och bestämde mig för att göra det ikväll till mig och Robin. Och i och med att jag är en stor Taco-man är det naturligtvis ett Taco recept. Jag gjorde doc om det en del. Eller egentligen väldigt mycket men här kommer alla fall min version av receptet och det blev riktigt gott. Rekomunderar starkt då det även går väldigt snabbt att göra :)



* 4dl Pasta (använde pasta snäckor)
* ca 500 köttfärs
* 1 påse tacokrydda
* 1 tomat
* en burk skivade champinjoner
* en halv liten burk majs
* en burk tacosås (230g)
* 50-100g tortillachips (jag tog med ost smak)
* riven ost att strö över

1. koka pastan enligt anvisning på paketet
2. Bryn köttfärsen och blanda med tacokryddan
3. Bottna en smord form med pastan. Täck med köttfärsen, grönsakerna och svampen. Födela tacosåsen över, rör med en gaffel så såsen blandas lite i pastan. Lägg på chipsen och strö osten över.
4. Gratinera i 225 grader i 10-15min.

klart! Smidigt och otrligt gott. Taco variation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0