Moakalas

Godmorgon solstrålar!
Det är alla fall vad jag hoppas på idag. Har inte dragit upp rullgardinen ännu men hoppas verkligen att det är ännu en varm solig dag så man kan börja njuta ordentligt av att sommaren faktiskt är nära :)


Jaja.. Nu börjar jag med igår. Var så sjukt trött igår kväll när Emma åkt hem så orkade inte sätta på datorn och skriva.
Dagen började med en riktig uppladdning inför dagens match med dunkande volym på idas rum med Ke$ha (Jullan som lärt mig). Var så sjukt taggad innan matchen. Men slutresultatet efter matchen var totalt orättvis (2-2) och det hela kändes som en förlust. Men det är alla fall ännu en pinne i bagaget och vi är fortfarande obesegrade genom säsongen.
När domaren blåst av i pipan var det bara skynda sig hem. Skulle köra Sis till sin pojkvän som hon har hittat så närma och bra som 4mil bort. Men det är underbart att ha henne hemma igen efter hennes klassresa i Berlin. Hon färgade håret där. Tänkte lägga in en bild på det här då jag tyckte det blev så sjukt bra.!


Så ska du vara i håret ett tag nu :)

Efter resans slut gjorde jag mig bara iordning lite för att sedan gå på Kalas och fira Moa, min kusin. Har världens underbaraste små kusiner. Vi lekte hela kvällen och hade kul.


Innan allt tjo och tjim laddade vi upp med massor av nygrillad mat med underbara tillbehör.


Med magen full var det fart på benen..


De hade byggt ihop en egen "lådbil". Riktigt imponerad :)


Nu behövdes mer påfyllning av Marias super goda pajer!
GRATTIS igen MOA! :)


Vi i coola ligan avslutar det mysiga Kalaset! Yeah! (Axel tar kortet-han ingår också ;) )


När kalaset var över och den lekfulla sidan varit framme hela kvällen åkte jag hem och spenderade kvällen med Emma. Vi kollade Champions lege finalen och någon gammal komedi som pappa satte på. haha! Sen fick vi för oss att ut och gå lite, var 30års fest i Landsbro och vi viste att Issa-linen var där. Hade stött på henne tidigare under kvällen då hon var bra i gasen. Det räckte med att gå förbi huset så hördes hon. Kvinnan som alltid kan höja ens dag. Räcker med att höra henne! Gilla!
Huset nästan brevid spelade och sjöng massa gamla låtar. Lät riktigt bra. Så jag och Emma stod sedan ute i den jumna luften, lyssnade på härlig sommarmusik och pratade massa gamla minnen. Det var hur mysigt som helst!



Nu idag blir det att kolla på fotboll. Om jag hinner ska jag kolla på två matcher annars blir det B-laet som prioriteras. Blir nog det, för Robin dök upp hos mig inatt med klockan 4:a. Så han ligger brevid mig nu :) . Doc bakis men doc hur gullig som helst :)

Hoppas även på att få ta första doppet i sjön idag. Skulle gjort det med Malin och Elin igår men inte.. Jag är så sjukt sugen på det!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0