Gränna och kräftskiva

Sitter hemma hos Robin nu och väntar på att mamma ska komma och hämta mig sen. Ska spela match.

Igår var min familj, mina kusiner, farföräldrar och jag iväg på en liten tripp till Gränna, Visingsö och sedan på kvällen dukades det upp för kräftskiva. Snacka om att kräftor är bland det bästa jag vet!


På väg mot Gränna


Staden är ju känd för sina otrolia polkagrisar så gick och kollade hur det gick till att göra dem..


På Visingsö var vi på Medeltidsmarknad och skulle kolla på Spelen där för sista gången men jag och Ida missade spelen då vi åkte tillbaka till Gränna för att handla mer polkagris och sedan börja åka hemåt för den läskande kräftskivan.


Back to Gränna


Där vi fick med oss massa polkagris att mumsa på till veckan.. mm.. Hallon/Lakris har alltid varit min favorit men tog nya sorter som supersur och turkiskpeppar. Riktigt goda! Och fler att testa på har jag.


Bilderna från själva kräftskivan får jag lägga in sen då Ida har de bilderna på sin kamera.


 


Kommentarer
Postat av: sara

akademibokhandeln :)

2010-08-23 @ 06:12:03
URL: http://barasaraolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0