Städ och Påskmiddag

Idag har jag och Ida varit jätte duktiga. Vi har städat hela nerevåningen, damsugat, dammat och skurat. På de gjorde vi även en jätte stor Påskmiddag till mamma och pappa till de kom hem från jobben. Vi kommer ju nämlingen inte få någon påskmiddag i helgen eftersom vi åker iväg. Åker redan klockan halv 8 imorgon bitti. Måste packa idag med.
De blev jätte glada och snopna. Det blev riktigt lyckat.


Vindruvor, Macka med Gubbröra, Köttbullar, Prinskorvar, Bröd i olika sorter, Kex, Svampomelett, Kycklingsallad, Ägg ed röra, Påskmust, Bubbelvatten, Olika Ostar.

 
När vi sedan ätit upp maten hade jag en till överaskning till mina Päron. Påskharen hade fixat ett Påskägg till dem i år. Naturligtvis var det gömt.

Nu bränns det pappa. Ägget är nära.


Nu sitter vi och slappar och är proppmätta fortfarande efter middagen. Den var maffig alltså. Och så väntar vi på att haren ska komma med lite ägg till mig och Ida också. haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0