Kolboda läger

Har varit på fotbollsläger över hela Påsken så därför jag inte skrivit något i bloggen. Det var ett as kul läger hela första dagen. Sedan blev jag naturligtvis sjuk. As ont i magen och illa mående. Jag som aldrig är sjuk ska naturligtvis råka ut för det nu. Har inte gått över än. vet i katten vad det är. Så ska bara på en lektion idag. Måste ta det lugnt. Så ska åka in med halv tio bussen. Vi har ändå bara träning annars i skolan idag och den kan jag ändå inte vara med på. Men men., Tillbaka till lägret. Det var riktigt kul som sagt och man känner verkligen att vi har en bra stämning i laget. Jag orkar inte skriva om hela lägret men det har min syrra gjort i sin blogg så jag tar bara och kopierar hennes. haha! lat!

Idas inlägg och bilder:
När vi kom dit i fredags förmiddag så bytte vi om och tränade vår första träning där . Vi övade mest på uppspel . En rolig träning tycker jag . Efter den gjorde vi i ordning lite i stugorna och satte oss sedan och solade . På eftermiddagen spelade A-laget match . Den förlorade dem med 1-0 . De hade hur många chanser som helst , men vi är inte så bra på att göra mål tyvärr . Efter matchen piggade vi upp laget med en massa lekar . Först var den en tipsrunda där frågan var tex : Vem är sötast ? Så var det fyra alternativ . Sen skulle vi leka lekar som visade svaren . Denna kvällen körde vi ungefär hälften av lekarna som var : dricka upp vattnet i flaskan snabbast , krama sönder två ballonger , äta upp fem kex och vissla , irländsk julafton , hitta sockerbiten i mjölet och stoppa tampongen i flaskan med vatten vänta på att tampongen sväller upp och springa iväg med flaskan . Gud vad kul vi hade ! Svärdets kommentar med när frågan : Vem är sötast ? kom . Hon bara , vem avgör det då ? Så jäkla kul xD ! Jack var med hur rolig som helst på stoppa tampongen i flaskan . Jag trodde inte man kunde ha så mycket fobi för tamponger xD . Han var verkligen livrädd för den ! Haha ! Efter en mysig och rolig kväll gick vi och la oss .

På lördagmorgonen började träningen vid 9.00 . Då tränade vi på krossbollar och att snabbt vara framme på bollar och sånt . Den träningen gick inte alls bra för mig så då blev jag på väldigt dåligt humör . Mitt humör blev lite bättre sen när vi år och så . På eftermiddagen spelade b-laget match . Vi vann med 5-0 . Kunde vunnit med mycket mer för vi hade hur bra chanser som helst , men 5-0 är ju ingen fy skam ;) . Senare på kvällen lekte vi resten av lekarna vi hade kvar . De var : dribbla en boll med toarullar för ögonen , sätta knorren på grisen , skriva ord med rumpan , stolleken och kortleken . Blev en lyckad lekkväll det med . Efter lekarna kollade vi på robinsson . Rätt person blev utröstad iallafall (A) . Sen gick jag in vi in och la oss .

På söndag morgonen började träningen också vid 9.00 . Den morgonen var det inte alls lika bra väder som det var de andra dagarna . Regnet hängde i luften och det var kallt . Vi tränade på fasta situationer hela träningen , som hörnor och frisparkar . På frisparkarna fick jag stå i muren hela tiden , så det blev inte lite kallt tillslut ! När träningen var slut var det bara att hoppa in i den varma duschen och sedan blev det att städa i ordning stugan och göra det fint . Tillslut var alla klara med sina stugor och vi satte oss i bussen på väg hem . Den sista leken körde vi i bussen . Vi fick 40 minuter på oss att komma på en hejaramsa för vårt lag . Våran vann tyvärr inte , men jag tycker att den var bäst . Haha ! Elin ägde på att rappa . Detta var våran ramsa :

Landsbro IF åker på ett läger , här blir det ingen redbull och jäger . Snygga , starka i våra blåa kkläder , och vi har haft underbart väder . bak hos ewe blir det inga mål , hon hejdar dom med sitt vrål . bollen ska in till varje pris , på marken krälar janne som en gris . svärdet har det inte så lätt , hon kan inte alltid hålla tätt . jack satt på sin häck , med sin tampongskräck . kenneth flög högt i tak , när gubbarna kom in med buller och brak . året o9 höjer vi oss ett snäpp , och ingen hänger läpp .

Hur bra som helst ! Haha ! Vid tre tiden kom vi hem till Landsbro . Jag och Anna fick också då reda på den tråkiga nyheten som hände när vi kom hem . Olof har hoppat av för hon tycker att det är för mycket pendlande . Så tråkigt för hon var ju så bra med ! Nu får vi inte tappa fler folk !

På kvällen hade Johanna en fest för de som orkade komma .

Tyvärr kunde jag ju inte gå dit i och med min mage. men jag hörde att de som hade varit där hade haft en toppen kväll.

Här kommer en massa bilder från den gångna helgen .


Solar lite .

Sofie skjuter .

A-laget i halvlekspausen .

Hörna .

Hanna , Julia , Johanna och Chris suger vatten ur flaskor .

Kramar ballonger .

Eve , Kajsa , Gabbi och Ida äter en massa kex .

Irländsk julafton .

Peter och Kenneth leter sockerbitar .

Ledarna dränkta i mjöl .

Tampongleken .

Hanna och Elin körde lite yoga .

B-lagsmatchen .

Chris kör toalettleken .

Mathilda ska sätta knorren på grisen .

Skriva ord med rumpan .

Sofie , Chris och Jack i stolleken .

Sista träningen .


Blir en bild från lagfesten med , som visar hur kul vi i lager kan ha :)



+ Vi hade verkligen kanon väder hela helgen. Great!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0